Generasi harapan negara

Generasi harapan negara

Generasi harapan negara

Generasi harapan negara

Generasi harapan negara

Generasi harapan negara

Generasi harapan negara

Generasi harapan negara

PESANAN UNTUK ANAK-ANAK

PESANAN UNTUK ANAK-ANAK
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, December 4, 2014

Majlis Penyampaian hadiah 'Salute Malaysia'





Alhamdulillah, semalam (4 DEC 2014) telah berlangsung majlis penyampaian hadiah pertandingan gambar kreatif 'Salute Malaysia' yang dianjurkan oleh Yayasan Perdana Ummah. Seramai 10 pemenang daripada lebih 6,000 penyertaan telah dipilih untuk menerima hadiah yang menarik.






Cikgu Joe juga salah seorang pemenangnya yang menerima telefon pintar Sony Xperia Z. Ini menjadikan kemenangan ketiga pada tahun ini yang sebelum ini hadiahnya berbentuk wang tunai, Bersyukur dengan rezeki yang diperolehi walaupun hajat sebelum majlis itu untuk memperolehi K zoom atau Hero Pro yang sesuai untuk aktiviti pengambaran video pembelajaran cikgu joe serta mengasah bakat pelakon cilik Cikgu Joe yang sering menjadi pelakon dalam video-video pendek Cikgu Joe. 



Paling utama bagi pertandingan ini bukanlah hadiah tetapi bagaimana nilai 'salute' itu di interprestasikan melalui gambar kreatif. Salute mengambarkan keluhuran nilai setia, taat dan hormat setiap individu dalam negara ini kepada panji atau simbol negara. Salute bukan hanya terhad pada kerangka simbol negara seperti bendera atau pemimpin tetapi mereka yang membawa maruah dan nama negara. Individu seperti Dato' Jimmy Choo, Dato' Dr Asri Zainul Abidin,Dato Dr Afifi Al Akiti, Shila Amzah, Skuad Harimau Malaya, Harimau Muda dan banyak lagi yang layak diberikan salute kepada mereka yang hebat ini. Tidak lupa prajurit negara dan setiap individu dalam negara yang menyumbang kepada keharmonian dan kemajuan negara. Semoga perasaan cinta dan hormat ini tidak bermusim dan harap biarlah berpanjangan.



Semalam juga merupakan peristiwa yang tidak mampu Cikgu Joe lupa, ramai di sekolah tahu yang Cikgu Joe seorang yang kelam kelabut kelibut. Semasa selesai majlis itu dan jamuan yang diselesaikan, Cikgu Joe bergambar bersama Saudara Shahrul Nasrun, selepas itu Cikgu Joe bergegas untuk pergi ke Lowyat dan terus ke KL Sentral untuk pulang ke Tapah. Selepas sudah bergambar dengan Saudara Shahrul Nasrun, Cikgu Joe terus mencapai beg cikgu dan 'barangan' di atas meja dan keluar. Apabila keluar, Cikgu Joe berbual dengan Cikgu Amar yang menemani. Terasa berat bebanan yang Cikgu Joe bawak sedangkan Cikgu Amar berlenggang sahaja kerana barangan Cikgu Amar telah diletakkan di dalam beg Cikgu Joe. Cikgu Joe lihat di tangan kiri cikgu ada beg duit dan telefon yang bukan milik Cikgu Joe, dengan sepontan Cikgu Joe menyerga Cikgu Amar :- 
 "Amboi ang..... sampai handphone ngan beg duit ang pon ang nak suruh aku pegang. Ang amik ni..."
 kemudian Cikgu Amar menjawab
"bukan barang aku, barang aku kat beg ang semua"



Barulah Cikgu Joe perasan yang itu milik Saudara Shahrul Nasrun, bergegas Cikgu Joe lari kedalam dan memulangkan semula kepada tuan milik barangan itu sehinga hilang 1 kilo berat cikgu joe. huuhuhuh.. Sorry bro Shahrul Nasrun, Cikgu Joe tak perasan. Di bawah ini ada liputan dari Buletin Utama TV3 untuk majlis ini.







0 comments:

Post a Comment

IKRAR GURU

IKRAR GURU